Az Object-ek közül nyissuk meg dupla kattintással az obj_player tulajdonságait.
A <Right> Eventhez tartozó Move Fixed Action-t a <Left> Event "tükörképeként" töltsük ki. A direction mezőbe a direction-10 parancs, a speed mezőbe a speed kerüljön.
Jelenleg a Keyboard Event-ekben (<Left> <Up> <Right> <Down>) egy-egy Move Fixed Action van. Ezeket kijelölésük után a Delete gomb megnyomásával törölhetjük. Ezt tegyük is meg mind a négy Keyboard Event-nél.
Ezután minden Move Fixed Action helyére tegyünk egy Move Free Action-t.
A Keyboard <Left> Event-be tegyünk egy Move Free Action-t. (Ennél az Action-nél megadható a mozgás pontos irány (fokban), valamint a sebessége.) A direction mezőbe írjuk a direction+10 kódot. Ez azt jelenti, hogy az Object az eredeti irányához képest 10° balra fordul (A GameMaker-ben a pozitív irány az óramutató járásával ellentétes irányú, azaz ha egy Object irányához hozzáadunk n szöget, akkor az óramutató irányával ellentétes irányba fog elfordulni n fokkal.) Kanyarodáskor nem akarjuk változtatni az Object sebességét, ezért írjuk a speed mezőbe a speed parancsot.
Az <Up> Event-hez szintén egy Move Fixed Action-t tegyünk. Ez esetben az Object irányát nem szeretnénk változtatni, csak a sebességét, ezért a direction mezőbe írjuk a direction parancsot. A speed mezőbe egyszerűen írjunk egy pozitív számot, esetünkben írjunk kettőt, nem akarjuk, hogy túl gyors legyen az Object mozgása.
A <Right> Eventhez tartozó Move Fixed Action-t a <Left> Event "tükörképeként" töltsük ki. A direction mezőbe a direction-10 parancs, a speed mezőbe a speed kerüljön.
Végül a <Down> gomb megnyomásakor a direction ne vátozzon (direction), a speed pedig legyen -2.
Ezután egy gyors mentés után futtassuk a játékot. Mos mér az előző verziókkal ellentétben a játékos körbe tud fordulni 10°-onként, ha elengedjük a felfelé nyilat akkor egyenletesen lassul.
Ha bármi problémád akad, vagy kérdésed van az Kapcsolatfelvétel oldalon megtalálod az elérhetőségeimet.
Itt letöltheted a példafájlt melyet elkészítettünk ebben a leckében.
Jó szorakozást a GameMaker-hez, a következő lecke hamarosan érkezik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése