Elsőként nyissuk meg GameMaker-ben az Első játékom.gm81 fájlt. Ezután az Object-ek közül nyissuk meg az obj_player tulajdonságait.
Itt immár öt Event-et találunk (négy Keyboard és egy Outside Rooms)
Hozzunk létre egy új Event-et. Ehhez kattintsunk az Add Event gombra.
Válasszuk a Step gombot, azon belül a legördülő menüben a Step lehetősget. A Step Event egy olyan esemény amely megtörténik minden egyes képfrissítéskor. Ha a Begin Step lehetőséget választanánk akkor minden frissítés előtt vizsgálná, End Step esetén utána. (A GameMaker-ben a képfrissítéseket Step-nek hívjuk.)
Válasszuk a Set Friction funkciót a jobboldali oldalsávból, húzzuk az Actions ablakrészbe.
A Friction Action lényegileg a fizikában vett súrlódásnak felel meg. A friction mezőbe írjun 0.1-et (írhatunk bármilyen 1 alatti számot, minél nagyobb annál erősebb lesz a súrlódás) Kattintsunk az OK gombra, ha végeztünk a friction megadásával.
Ezután mentsük el a játékot és futtassuk az F5 gomb megnyomásával. Ha mindent jól csináltunk akkor ugyanúgy irányíthatjuk a smile-nkat, de amikor felengedjük az összes nyilat, akkor a karakter lelassul, majd teljesen megáll.
Ha bármi problémád akad, vagy kérdésed van az Kapcsolatfelvétel oldalon megtalálod az elérhetőségeimet.
Itt letöltheted a példafájlt melyet elkészítettünk ebben a leckében.
Jó szorakozást a GameMaker-hez, a következő lecke hamarosan érkezik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése