Indítsuk el a GameMaker-t és nyissuk meg az Első játékom.gm81 fájlt. Ezt megtehetjük a File menüből vagy az eszköztáron elhelyezett megnyitás gombra kattintva. Ezután az oldalsávba kattintsunk kétszer az Objects mappára, így megnézhetjük, hogy hány Object van a játékunkban.
Kattintsunk kétszer az obj_player Object-re hogy megnyissuk a tulajdonságait. Miután megnyitottuk láthatjuk, hogy ehhez az object-hez tartozik négy különböző gombra vonatkozó keyboard event. Ezekre egyesével kattintva láthatjuk, hogy mindegyikhez egy Fixed Move Aciton van hozzárendelve.
Kattintsunk az Add Event gombra és válasszuk az Other opciót. A megjelenő menüből válasszuk ki az Otherside rooms eventet. Ez azt jelenti, hogy amikor a játékos kimegy a pályáról, akkor fog történni valami (Az általunk megadott Action.)
Jobboldalról válasszuk ki a Warp Screen parancsot és húzzuk az Actions mezőbe.
Eza a parancs arra jó, hogy ha egy Object kimegy a pályáról azt áttegye a képernyő átellenes pontjára. A direction résznél megadhatjuk vízszintesen, függőlegesen vagy mindkét irányba működjön. Válasszuk az in both directions lehetőséget, utána kattintsunk az OK gombra.
Ezután elmenthetjük a játékot, és futtathatjuk az F5 billentyű segítségével. A játékban nem fogunk észlelni semmi változást amíg ki nem megyünk a pályáról. Ekkor ugyanis a játékos átkerül a képernyő átellenes pontjára.
Ha bármi problémád akad, vagy kérdésed van az Kapcsolatfelvétel oldalon megtalálod az elérhetőségeimet.
Itt letöltheted a példafájlt melyet elkészítettünk ebben a leckében.
Jó szorakozást a GameMaker-hez, a következő lecke hamarosan érkezik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése