2011. június 10., péntek

GameMaker - 6. lecke

Ez előző leckében készített forráskódot innen töltheted le.

A mai leckében kicsit továbbfejlesztjük a játékot amit az előző leckékben készítettünk. Először nyissuk meg az Első játékom.gm81 fájlt GameMaker-ben.

A Sprite-ok közül nyissuk meg a spr_player tulajdonságait és kattintsunk a Load Sprite gombra.


A mejelenő ablakban nyissuk meg a Space mappát (Alapértelmezetten a GameMaker mapában keresi a Sprite-okat)


Válasszuk ki a triangle.png fájlt és kattintsunk a Megnyitás gombra.


Kattintsunk az Edit Sprite gombra, hogy szerkeszthessük a képet.


A fenti menüből válasszuk a Transform menüpontot.


Azonelül a Rotate... lehetőséget.


90° -kal szeretnénk jobbra forgatni a Sprite-ot, ehhez csak meg kell nyomnunk az OK gombot.


A pipára kattintva zárjuk be a szerkesztőt.


Kattintsunk a Center gombra, hogy beállítsuk a Sprite középpontját. (Ekörül a pont körül fog forogni.) Ezután az OK gombra kattintva zárjuk be a spr_player tulajdonságait.


Nyissuk meg az Object-ek közül az obj_player tulajdonságait.


Oldalt kattintsunk a control gombra, ezzel tudunk átváltani egy másik Action fülre.


Húzzunk egy Set Variable Action-t a Step menübe.


A variable részbe írjuk be az image_angle parancsot. (Ez a játékban a kép iránya.) A value részhez pedig a direction parancsot. (Ezzel az Action-nal egyenlővé tettük a kép irányát a haladási iránnyal.) 

Ezután mentsük el a játékot és futtassuk. A háromszög mindig a haladási iránnyal megeggyező irányba fog mutatni.


Ha bármi problémád akad, vagy kérdésed van az Kapcsolatfelvétel oldalon megtalálod az elérhetőségeimet.

Jó szorakozást a GameMaker-hez, a következő lecke hamarosan érkezik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése