
Ez előző leckében az megcsináltuk, hogy a játékos a
<Space> gomb megnyomásával tudjon lőni.
Itt letöltheted a példafájlt melyet az előző leckében készítettünk. Biztosan észrevettétek, hogy a lövedék a játékos fölé kerül. Ez azért van, mert a játékos
x és
y koordinátája mellett van egy úgynevezett mélység változója. A
Depth határozza meg az adott Object mélységét a képernyőn, ha úgy tetszik ezzel állíthatjuk be a képernyőn megjelenő Sprite-ok sorrendjét. Alapértelmezetten a
Depth mindig 0, azonban ha ezt az értéket növelem akkor hátrébb kerül a képernyőn. Pl.: a 0
Depth az előrébb van mint a 10
Depth.
Meg akarjuk csinálni, hogy a lövedék az
obj_player alá kerüljön, ezért a
Depth-ét nagyobbra kell állítani mind az
obj_player Depth-e. Ezt úgy tehetjük meg, hogy megnyitjuk az
obj_bullet tulajdonságait és a baloldalt a név és a Sprite alatt megtaláljuk a
Depth mezőt. Ide írjunk esetünkben a 10-es számot.
Ezután az
OK gomb segítségével zárjuk be az
obj_bullet tulajdonságait és mentsük el a játékot. Ezután ha játék közben megnyomjuk a
<Space> gombot, a lövedék a játékos alá fog keletkezni.

De miért is volt a lövedék a játékos fölött, ha mindkét Object
Depth-e 0 volt? Egész egyszerűen azért mert két Sprite-ot nem tud egymásba rakni a játék. Ezért ha két Object
Depth-e ugyan annyi akkor mindíg az kerül följebb amelyik később keletkezett. (Esetünkben az
obj_bullet.)
Ha bármi problémád akad, vagy kérdésed van az Kapcsolatfelvétel oldalon megtalálod az elérhetőségeimet.
Jó szorakozást a GameMaker-hez, a következő lecke hamarosan érkezik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése