2011. június 20., hétfő

GameMaker LIB -> GML (Main2)

Set Alarm
Ez az Action indítja el az Alarm-okat, megadhatjuk ennek a sorszámát és az időtartamot Step-ben. Amikor lejár ez az idő akkor fog teljesülni az adott sorszámú Alarm Event.
alarm[0]=

Sleep
Ez az Action arra alkalmas hogy adott időtartamra megállítsa a játékot. elt millisec-ben mérjük.
sleep(idő_ms)

Set Time Line/Time Line Position/Time Line Speed/Start Time Line/Pause Time Line/Stop Time Line 
Ezek a funkció arra alkalmasak, hogy az előre ütemezett történéseket kezeljünk, GML-ben néhány változót használunk ehhez:
timeline_index=timeline_neve

timeline_position= (0-1)
timeline_speed=
timeline_loop=true/false

Display Message
Egy üzenetablakot mutat a játékosnak, ezt GML-ben egy funkcióval helyettesítjük:
show_message('szöveg')

Show Info
Megjeleníti egy ablakban a Game Information-t. GML-ben a show_info() funkciót használjuk.

Splash Text
Megjeleníti egy megadott *.txt fájl tartalmát.
splash_show_text(fájl_neve,késleltetés)


Splash Image
Megjelenít egy megadott kép-fájlt.
splash_show_image(fájl_neve,késletetés)

Splash Web
Megjelenít egy megadott URL-címen található weblapot.
splash_show_image(url,késleltetés)

Splash Video
Megjelenít egy videó-fájlt.
splash_show_video(fájl_neve,ismétlés)

Splash Settings
Ezzel az Action-nel lehet a játék alapvető beállításait módosítani játék közben. GML-ben a következő funkciók használhatók erre:

window_set_caption('ablak_neve')
window_set_fullscreen(true/false)
window_set_showicons(true/false)
window_set_showborder(true/false)

Restart Game
Újraindítja az egész játékot.
game_restart()

End Game
Kilép a játékból
game_end()

Save Game
Elmenti a játék mostani állását.
game_save('fájl_neve')

Load Game
Betölti az elmentett játékállást.
game_load('fájl_neve')

Replace Sprite/Replace Sound/Replace Background
Lecseréli a játékban található összetevőket fájlban tároltakra. GMK-ben a következő funkciók használhatók:

sprite_replace(sprite_neve,fájl_neve,képkocka_száma,háttér_törtlése,élsimítés,x_közép,y_közép)
sound_replace(sound_neve,fájl_neve,típus,azonnali_betöltés)
background_replace(background_neve,fájl_neve,háttér törlése,élsimítás)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése