2011. június 20., hétfő

GameMaker LIB -> GML (Main1)

Ma a Main1 LIB Action-jeit mutatom be, valamit a GML megfelelőit.

Create Instance
A szoba megadott részén létrehoz egy Object-et, GML ben egy három paraméteres funkcióval helyettesítjük:
instance_create(x,y,object)

Create Moving
Létrehoz egy Object-et a pályán, azonban nem csak az x, y koordinátáit, hanem a sebességét s a haladás irányát is megadhatjuk. Ez nem helyettesíthető egy funkcióval azonban az instance_create(x,y,object) finkcióval létrehozhatjuk az Object-et, és annak a Create Event-jébe megadhatjuk a direction-t és a speed-et.

Create Random
Ezt az Action lényegileg létrehoz egy random Object-et megadott helyen. Ez az Action azonban maximum négy object közül tud randomolni. GML-ben nincs egy-az-egyben megfelelője, azonban a a kövekező kódal naggyából helyettesíthető:

randomobject=floor(random(4))
if randomobject=0 then instance_create(x_keletkezes,y_keletkezes,object1)
if randomobject=1 then instance_create(x_keletkezes,y_keletkezes,object2)
if randomobject=2 then instance_create(x_keletkezes,y_keletkezes,object3)
if randomobject=3 then instance_create(x_keletkezes,y_keletkezes,object4)


(randomobject változót mi hozzuk létre, ahhoz, hogy működjön a jelenlegi object Create Event-jébe be kell írnunk a következő kódot: randomobject=0)

Change Instance
Ezt az Action-t akkor használjuk, ha szeretnénk ha az adott Object átválzona egy másikká. A Perform Events mezőnél kiválaszthatjuk hogy megtartsa a jelenlegi sebességét irányát ...stb, vagy csak a pozicióját. GML ben egy funkcióval helyettesíthető:
instance_change(object,tulajdonságok_megtartása)


Destroy Instance
Ez az Action levesz a pályárol a jelenlegi Objected, kódban a következő képpen használjuk:
instance_destroy()


Destroy at Position
Ez az Action letörli a pályáról az adott helyen lévő Object-eket. GML-ben nem helyettesíhető azonban könnyen kikerülhető.


Change Sprite
Ezeel az Action-nel lehet lecserélni az adott Object Sprte-ját, megadni az animáció irányát, a váltáskor óhajtott képkockát, kódban három változót használunk:
sprite_index=sprite_neve
image_index=képkocka_sorszáma
image_speed=animáció_sebessége (1 vagy -1)

Transform Sprite
Átméretezi és elforgatja a Sprite-ot, kódban a következő változókat használjuk:
image_xscale=
image_yscale=
image_angle=

Color Sprite
Átszinezi a Sprite-ot és megadhatjuk az átlátszóságát is, GML-ben csak az átlátszóság adható meg:
image_alpha=

Play Sound
Ezzel lejátszhatunk egy előre importál hang-fájlt. Gml-ben egy egyszerű fiunkcióval helyettesítjük:
sound_play(sound_neve)

Stop Sound
Megállítja az adott hangot ha éppen pátszódik:
sound_stop(sound_neve)

Check Sound
Ez az Action megvizsgálja, hogy egy adott hang éppen játszódik és ha igen akkor megcsinálja az utána következő actiont, kódban a következő módon helyettesítjük:
if sound_isplaying(sound_neve) then törénik_valami


Previous Room/Next Room
Ez a két action arra való, hogy a játék étlépjen az előző vagy a következő szobába, animáció is megadható. Kódban a room_goto_next() és room_goto_previous() funkciót használjuk.

Restart Room
Ezt akkor használjuk ha újra szeretnéni indítani a játékot a jelenlegi szobában, azaz minden kerüljön vissza az eredeti helyére, állaptába. kódabn a room_restart() funkciót használjuk.

Different Room
Itt ez egy olyan Action ami átviszi a játékot egy másik szobába, megadhatjuk, hogy melyikbe. GML:
room_goto(room_száma)


Check Previous/Check Next
Ha létezik az előző vagy a következő szoba akkor csinálja meg az utána következő Action-t.
if !room=room_first then történik_valami
if !room=room_last then történik_valami

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése