A Score fülön lévő Lib-ek három változót használnak (score, lives, health). Ezek globális változók, az egész játékban egy van belőlük (nem egy Object-hez tartozik), sőt, amikor a játék átmegy egy másik Room-ba akkor is megtartják értéküket.
Set Score
Itt adhatjuk meg a score változó értékét.
score=valamennyi
Test Score
A program elvégez egy logikai vizsgálatot, ha igaz akkor lép tovább az utána következő Action-re
if score <>= valami then valami történik
Draw Score
Kiírja a program a képernyőre a score változó értékét.
draw_text(x,y,score)
Show Highscore
A játék megjelenít egy Top10 táblát, melyre felkerül az ember, ha megdönti az ember a 10. helyen lévő pontszámot.
highscore_show(score)
Clear Highscore
Kitörli az összes bejegyzés a Highscore tábláról.
highscore_clear()
Set Lives
Ezzel állíthatjuk be a lives változó értékét.
lives=valamennyi
Test Lives
Elvégez egy logikai viozsgálatot a lives változóval kapcsolatban, és csak akkor valósul meg az utána lévő Action vagy Block ha az eredmény igaz.
if lives<>= valamennyi then valami _történik
Draw Lives
Ez az Action jeleníti meg a képernyőn a lives változó értékének megfelelő számú szivecskét adott helyen. Nem helyettesíthető egy GML funkciófal.
Draw Lives Images
Ezzel az Action-nel állíthatunk be egyedi képet a Draw Lives Action-höz. Ez sem helyettesíthető kódban.
Set Health
Ezzel adhatjuk meg a health változó értékét (alapértelmezetten 100)
health=valamennyi
Test Health
Ez az Action logikai vizsgálatot végez a health változóval, és ennek végeredménye függvényében végzi el az utána lévő Action-t.
if health<>=valamennyi then valami_történik
Draw Health
Ezzel az Action-nel rajzolhatunk ki életmérőt a képernyőre.
draw_healthbar(x1,y1,x2,y2,health,háttér_szín,min_érték_szín,max_érték_szín,irány,háttér,keret)
Score Caption
Ez az Action beállítja az ablak címének az aktuális score, health és lives értéket.
room_caption=string('Score: ')+string(score)+string(' Lives: ')+string(lives)+string(' Health: ')+string(health)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése