2011. június 14., kedd

GameMaker - 8. lecke

Mindenki nagy meglepetésére ma is a szokásos első játék.gm81 forráskódot fogjuk szerkeszteni. Amennyiben nincs meg neked az előző leckében készített változat, ide kattintva letöltheted.

Miután megnyitottuk az első játék.gm81 fájlt GameMaker-ben hozzunk létre egy új Sprite-ot. (Ehhez kattitsunk a piros Packman-pofira...)

A megjelenő Sprite tulajdonságai ablakban válasszuk a Load Sprite gombot, hogy betölthessünk egy meglévő képfájlt.



A Sprites mappában található Bouncing Balls mappát nyissuk meg. (Ez az AppData-ban van tárolva)


A Bouncing Balls mappában sok szép képet találunk, válasszuk a ball_pinball.png fájlt és nyissuk meg.


Ezután adjuk meg a Sprite nevét, ne felejtsd el, hogy ne használj ékezetet és szóközt. Én a spr_bullet (lövedék) nevet adom neki. Ezutál a Center gomra kattintva a Sprite közepére helyezhetjük a forgáspontját. (Ezt a Sprite-ot ugyan nem fogjuk forgatni, azonban amikor keletkezik pontosan a játékosnál fog megjelenni.) Ezután zárjuk be a Sprite tulajdonságait az OK gombbal.


Ezután hozzuk létre a lövedék Object-et. Miután rákattintottunk a kék bogyóra máris megjelennek az új Object tulajdonságai.


Elsőként mindig adjuk meg a nevét, ez esetben célszerűen obj_bullet. Ezután az OK gombbal be is zárhatjuk ezt az ablakot, mert a lövedéknek nem kell semmit csinálnia.


Nyissuk meg az obj_player tulajdonságait és adjunk hozzá egy új Event-et. Ezúttal a Key Press Event-et választjuk. (A Keyboard és a Key Press Event között csak annyi a különbség, hogy a Keyboard-nál az adott gomb nyomvatartása során folyamatosan megtörténik az esemény (minden step-ben), a Key Press-nél csak a gomb megnyomásának pillanatában.)


Ezután válasszuk ki a lövés gombját, egyszerűség kedvéért legyen a <Space>.


Az oldalsávból válasszuk a main1 fület, ezen találjuk többek közt az Object létrehozása parancsokat.


Adjunk hozzá egy Create Moving Action-t a Key Press <Space> Event-hez.


Ez az Action létrehoz egy Object-et a Room-ban melynek itt megadhatjuk az irányát és sebességét. Válasszuk ki az obj_bullet-et mivel lövöldözni szeretnénk. Ezután az x és y mezőbe meg kell adni a keletkezés helyét, de ez megegyezik a játékos pozíciójával, ezért írjuk be az x és y parancsot. Ezután adjuk meg a lövedék sebességét, ez bármilyen valós szám lehet, célszerűen pozitív és nem túl nagy, a 10 tökéletes lesz. Végül meg kell adnunk a lövedék irányát, amely megegyezik a játékos irányával (Mert előrefelé lövöldözünk) ezért a direction mezőbe írjuk a direction változót. Végül az OK gombra kattintva elmenthetjük az Action-t.


A projekt mentése után futtassuk a játékot. Most már a szépen forgó, lassuló háromszög lövöldözni is tud, ha megnyomjuk a <Space> gombot.



Ha bármi problémád akad, vagy kérdésed van az Kapcsolatfelvétel oldalon megtalálod az elérhetőségeimet.

Itt letöltheted a példafájlt melyet elkészítettünk ebben a leckében.

Jó szorakozást a GameMaker-hez, a következő lecke hamarosan érkezik. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése