- A GameMaker részei
- A program működése
A GameMaker részei:
Miután megszabadultunk a felesleges hírek ablaktól és a Tutorial oldalsávtól a program a következő képpen fog kinézni:
Ezután a programot három fő részre oszthatjuk gondolatban.
Az első rész a menüsor és az eszköztár, a menüsort főkén egy projekt mentéséhez, betöltéséhez és haladó beállításokhoz használjuk. Az eszköztárat használjuk az egyes elemek hozzáadásához.
A második részben láthatjuk majd az összes objektumot, képet, hangot és minden más elemet amit hozzáadtunk a játékhoz.
A harmadik rész a munkatér, itt fogunk dolgozni, az egyes elemeket testreszabni.
A program működése:
Leegyszerűsítve úgy működik a program, hogy vannak szobák (Rooms). Amikor a felhasználó futtatja a játékot ezeket a szobákat látja majd a képernyőn. A szobáknak megadhatók a méretei, a háttere és természetesen a benne lévő dolgok, objektumok (objects). Ezekhez az objektumokhoz vannak hozzárendelve képek (Sprites) és az egyes események (pl.: egy adott gomb megnyomása). Az egyes eseményekhez (Events) vannak hozzárendelve a történések (Actions)(pl: az objektum mozgatása, forgatása.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése