2011. június 5., vasárnap

GameMaker - 2. lecke

GameMaker - 2. lecke tartalma:

  • A GameMaker részei
  • A program működése

A GameMaker részei:


Miután megszabadultunk a felesleges hírek ablaktól és a Tutorial oldalsávtól a program a következő képpen fog kinézni:

Ezután a programot három fő részre oszthatjuk gondolatban.

Az első rész a menüsor és az eszköztár, a menüsort főkén egy projekt mentéséhez, betöltéséhez és haladó beállításokhoz használjuk. Az eszköztárat használjuk az egyes elemek hozzáadásához.

A második részben láthatjuk majd az összes objektumot, képet, hangot és minden más elemet amit hozzáadtunk a játékhoz. 

A harmadik rész a munkatér, itt fogunk dolgozni, az egyes elemeket testreszabni. 

A program működése:

Leegyszerűsítve úgy működik a program, hogy vannak szobák (Rooms). Amikor a felhasználó futtatja a játékot ezeket a szobákat látja majd a képernyőn. A szobáknak megadhatók a méretei, a háttere és természetesen a benne lévő dolgok, objektumok (objects). Ezekhez az objektumokhoz vannak hozzárendelve   képek (Sprites) és az egyes események (pl.: egy adott gomb megnyomása). Az egyes eseményekhez (Events)         vannak hozzárendelve a történések (Actions)(pl: az objektum mozgatása, forgatása.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése